problem z ostrością - obiektyw 50mm

Opis technik jakie stosujecie podczas codziennego fotografowania.

problem z ostrością - obiektyw 50mm

Postprzez fotoja » Pt, 6 kwietnia 2012, 14:29

jestem fotoamatorką:) robiłam zdjęcia na kitowym obiektywie bo nie stac mnie było na lepszy:) i doszłam do takiej wprawy ze zdjęcia mi już mniej wiecej fajne wychodziły:) zawsze jednak miałam problemy z oświetleniem bo obiektyw był ciemny. Ostatnio dostałam 50mm ucieszyłam się bardzo bo dzieciaczki rosną i coraz ciężej zrobić im dobre zdjęcie - bo nie chca stac spokojnie i patrzec w okno:) Nowy obiektyw jest super robi fajne zdjęcia nawet w złych warunkach oświetleniowych ale nie moge przejsc jedej rzeczy - mam problem z ostrością. Zawsze mi gdzies ucieka. Wiem ze 50 maja to do siebie ze cieżko jest złapać ostr :D ość ale wydaje mi się że coś jest nie tak?? czy ktosmi moze cos podpowiedziec? acha obiektyw o ktorym mowa to canon lens ef.
fotoja

Gadu-Gadu: 0

Re: problem z ostrością - obiektyw 50mm

Postprzez SawaRob » Pt, 6 kwietnia 2012, 17:36

Hej,
witaj na forum.

Polecam następujące działania -

1. tak zwany 'test baterii'
a. ustawiasz np. na parapecie baterie paluszki - np. 3 sztuki, dość blisko siebie, ale każda następna bliżej okna.
b. robisz zdjęcie ustawiając ostrość na jedną z nich (po kolei).
c. w komputerze sprawdzasz, czy aparat ostrzy prawidłowo, czy określone baterie są ostre, czy możesz przeczytać napisy na bateriach pisane drobnym maczkiem.

2. tak zwany test linijki /gazety -
a. umieszczasz na stole linijkę/gazetę, ostrzysz na skalę z milimetrami/obrany wers w szpalcie - w obrane prze Ciebie miejsce, ustawiając aparat/obiektyw pod kątem 45 stopni względem stołu.
b. na komputerze sprawdzasz, czy ostrość jest tam, gdzie chciałaś
Obydwa testy robisz przy różnych f (zaczynając od największego otworu - 1.8 stopniowo w górę).

Jeśli wszystko jest OK, to znaczy, że: